اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| وعده جدید دولت در تبدیل وضعیت نیروهای وزارت بهداشت رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از وعده جدید دولت برای اعطای مجوز تبدیل وضعیت 7 هزار نیروی 89 روزه خبر داد.
۱۳۹۹-۷-۸ ۱۵:۱۱ http://fna.ir/f01vzs
0
۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با شیوع ویروس کرونا در کشور و چالش بزرگ وزارت بهداشت در بخش نیروی انسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این وزارتخانه اقدام به بکارگیری نیروهای متخصص با نوع قرارداد همکاری 89 روزه کرد.

در روزهای نخستین بکارگیری این نیروها وعده‌های مختلفی برای تبدیل وضعیت استخدامی و شرایط ویژه برای آنها داده و در حال حاضر تعداد قابل توجهی نیروی 89 روزه در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که وضعیت تداوم همکاری آنها در ابهام است.

گلایه بزرگ این نیروها این است که در زمان بحران وزارت بهداشت با ارائه وعده‌های مختلف از توانمندی آنها استفاده کرده و حال که شرایط کشور به ثبات نسبی رسیده است وزارت بهداشت و دولت یا وعده‌های داده شده را فراموش کرده و یا به هر دلیلی توان انجام وعده‌های داده شده را ندارد.

سعید نمکی وزیر بهداشت روزهای گذشته گلایه‌های مختلفی را درباره کمبود مناسع تخصیصی به وزارت کشور مطرح و حتی رسما درباره علت عدم تخصیص مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی موضع گرفت.

این موضوع حتی در سفر امروز وزیر بهداشت به استان گلستان مورد بحث و کنایه وزیر بهداشت قرار گرفت و سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گلستان گفت: میزان تخت کمترین کشورهای اروپایی در جهان هفت تا ۱۰ برابر ما است ضمن اینکه آمریکا در چهار ماه ابتدایی ۱۱۱ میلیارد دلار برای بخش سلامت هزینه کرد و وزیر بهداشت شما تاکنون ۲۷ درصد یک میلیارد صندوق را دریافت کرده است.

هرچند نمکی از صدور دستور پرداخت سه ماه کارانه عقب افتاده پرستاران، پزشکان خانواده و کادر بهداشتی در سراسر کشور خبر داده است، اما کمبود نیروی انسانی و از سوی دیگر بلاتکلیفی تبدیل وضعیت نیروهای 89 روزه همچنان مورد بحث و نارضایتی فعالان این بخش از جامعه سلامت کشور قرار دارد.

نمکی در حالی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مقابل دوربین رسانه‌ها قرار گرفت که تنها به پاسخگویی دو سوال کلی به خبرنگار رسانه ملی بسنده کرد و زمانی را برای پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های سایر اهالی رسانه قرار نداد و حتی در لحظات پایانی زمان گفت‌وگو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره تبدیل وضعیت نیروهای ۸۹ روزه گفت: آنها را هم دنبال می‌کنیم.

* وعده دولت برای تبدیل وضعیت 7 هزار نیروی 89 روزه

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت: با توجه به ضرورت‌هایی که در بسیج ملی مقابله با کرونا وجود داشت مشارکت و همکاری برخی از همکاران در حوزه پرستاری و سلامت را شاهد بودیم.

کیانوش جهانپور اضافه کرد: متاسفانه در آن زمان فرصت اخذ مجوزهای استخدامی فراهم نبود و باید رفتار قانونی برای آن اندیشیده می‌شد که برقراری قراردادهای کار ۸۹ روزه یکی از آن راهکارها بود.

وی گفت: با توجه به مشارکت و حضوری که این عزیزان در این ایام داشتند و پیگیری‌های وزارت بهداشت برای اخذ مجوزهای استخدامی اعم از مجوز قرارداد یا مجوز استخدامی هر مجوزی که اخذ شود این عزیزان ۸۹ روزه در اولویت خواهند بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: در گذشته ۱۰ هزار مورد مجوز اخذ شده بود و در روزهای اخیر ۳ هزار مورد مجوز دیگر اخذ شد و دولت وعده اعطای مجوز برای جذب ۷ هزار مورد دیگر داده شده است.

جهانپور بیان کرد: هر نوع شرایط ایجاد رابطه استخدامی و تبدیل وضعیت در وزارت بهداشت ایجاد شود اولویت با عزیزان ۸۹ روزه است.

انتهای پیام/83004/ق

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول